Oldalak

Magamról

Saját fotó
Éltető erőm a népzene-néptánc öröme, s hogy ezt továbbadhassam másoknak. Úgy hiszem, mindez nem is könnyű feladat. Emellett igyekszem összeegyeztetni a tanítást,muzsikálást, versenyeket, családot,háztartást, s nem utolsó sorban kedvenc időtöltéseim egyikét, legyen szó gyöngyözésről, hímzésről. Íme, egy kedves idézet: "Van valami végtelenül csodálatos a zenében.Nem úgy hat gondolatainkra, ahogyan a szavak teszik; egyenesen szívünket, szellemünket szólítja meg, lelkünk legbenső magját és gyökerét. A zene megnyugtató és egyszerre felkavaró; nemes érzéseket ébreszt; könnyekké olvaszt bennünket..."

2011. április 11., hétfő

Mozgalmas hétvége

Valóban mozgalmas hétvégét tudhatunk hátunk mögött,népzenei verseny, pihenésként szalonnasütéssel fűszerezve a Pál-völgyben,majd levezetésként az elkezdett, félkész dolgok befejezése.... Kevés energiával, fáradtsággal, szép lassan, komótosan..valahogy ez tükröződik az elkészült portékákon, használati tárgyakon.
Egy kis beszámoló a történtekről :


  • Népzenei verseny:

hétvégén megmérettettük magunkat, ügyeskedtünk, muzsikáltunk.


Tászli variációk
Szövött karkötők


Volt ott mindenféle, gyerekzsivaly, muzsikaszó, vidámság, bíztató szavak, örömteli pillanatok, gyöngyök, hangszerek.... 




  • Gyerekek örömére:

Egyre ügyesebbek, cserfesek, s vidámak.Szeretek meglepetéssel kedveskedni barátaimnak, szeretteimnek, s tanítványaimnak is;egy-egy jól sikerült megmutatkozást követően, születésnap, ünnep...
Táncháztalálkozó


Ez nekik készül:
egyelőre 3 monogram készült el. 
Valahogy, nem is értem , de egyeznek a lányok kedvenc színei...lehet, hogy barátnők ? :)


Gyöngyszövéssel készült monogrammal díszített kis egyedi könyvjelző lesz, ha elkészül...




S hogy kedvesemről sem feledkezzek meg... elkezdtem a brácsatokba egy kis "takarót" varrni, hímezni...s most eljutottam odáig, hogy tegnap éjszaka befejeztem a szegély horgolását, s ma reggel pedig felkerültek rá a gyöngyök is.

Monogramos, tulipántos, gerlicés....











"...Zeng a lélek, zeng a szó,
     zeng a szerelem ajtó..."


 



3 megjegyzés:

  1. Szia-Szia, ó igazán köszönöm! :) Öröm velük dolgozni, s nagyon ügyesek.
    Igen, én fűztem a láncokat, s a szövött karkötőket is...Ahogy időm engedi, úgy készülnek a szebbnél szebb láncok :)

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok! Bár tudnám azt csinálni, amit te! Teljes az életed... :)

    VálaszTörlés
  3. Ezt írod: igyekszem összeegyeztetni a tanítást,muzsikálást, versenyeket, családot,háztartást...
    Én is egyébként. Tanítónő vagyok eredetileg, most főállású anya, emellett már nemcsak hobbi a gyöngyfűzés, zsűriztetem is és vállalkozok, és hogy még ez se legyen unalmas vonószenekarban csellózok vegyeskarban énekelek. Nincs egy szabad percem se, hogy tétlenül üljek... nem is bírnám.
    Arra azért még kíváncsi vagyok magammal kapcsolatban, hogy a népi és a zene mikor fog összejönni. Mert külön mindkettő elég nagy részt kivesz az életemből. A népit te is láthatod a blogomban. A zenét meg említettem.
    Neked vannak gyerekeid? Mert ezt nem tudtam még kibogarászni.
    Ha akarod e-mailben is írhatsz! pankacs@gmail.com

    VálaszTörlés